Werkzaamheden 2017
Werkzaamheden 2016
Werkzaamheden 2015
Werkzaamheden 2014
Werkzaamheden 2013
Werkzaamheden 2012
Werkzaamheden 2011
Werkzaamheden 2010
Werkzaamheden 2009
Werkzaamheden 2008
Werkzaamheden 2007
Werkzaamheden 2006
Foto's 2017
Foto's 2016
Foto's 2015
Foto's 2014
Foto's 2013
Foto's 2012
Foto's 2011
Foto's 2010
Foto's 2009
Foto's 2008
Foto's 2007
Gegevens
Informatie Restauratie Motor Boordcomputer Evenementen Foto & Video
Werkzaamheden 2013
05-07-2013
Gisteren zag ik dat het reservoir voor het starten bij koud weer lekte. Om dit op te lossen heb ik een onderdeel vervangen. Ik hoop hiermee ook het probleem te verhelpen dat er lucht in de brandstofleiding komt na een paar dagen niet varen.
We hebben ook een testvaart gemaakt, de motor loopt mooi, weinig rook maar het maximale toerental is niet hoger geworden.

04-07-2013
Vandaag heb ik de verstuivers weer uit het motorblok gedraaid. En de nozzles vervangen door het juiste type: SE170-66-1, origieel van IFA. Daarna opnieuw alle verstuivers afgeperst op 180 bar. De motor loopt nu heel mooi met weinig rook, dat geeft weer hoop. Nog geen testvaart gemaakt.

23-05-2013
De motor rookt nog steeds meer dan voor de werkzaamheden aan de verstuivers. Ik weet nu zeker dat ik het verkeerde type nozzle heb gebruikt:

Goed: SE170-66-1
Fout: SE170-66-11

Ik ga nu het juiste type bestellen via e-bay.

06-05-2013
Alles weer gemonteerd, de motor startte meteen. Hij loopt mooi maar veel rook, alles moet nog schoon branden.

05-05-2013
Verstuivers schoongemaakt, afgeperst op 180 bar en 5 van de 6 nozzles vervangen. Ik twijfel of de nozzles wel van het juiste type zijn, 5 van de 6 hebben namelijk een andere vorm naald.  De druk was +/- 160 bar, ik heb ze afgeperst op 180.

03-05-2013
Compressie van de cilinders gemeten (cilinder 1 is achter):

1 - 19 bar
2 - 17 bar
3 - 18 bar
4 - 16 bar
5 - 16 bar
6 - 14 bar

02-05-2013
Verstuivers uit het motorblok gedraaid.