10-07-2012
Een originele IFA oliebadfilter gekocht bij Spierings.

09-07-2012
Bij van Dommelen de gereviseerde IFA startmotor opgehaald. En 5 oude verstuivers afgegeven voor controle en afpersen.

07-07-2012
Met behulp van Roy en zijn bak met kraan heeft mijn vader een andere schroef gemonteerd. De motor gaat nog steeds zwart roken bij 1900 toeren, het ligt dus niet aan de schroef. Misschien krijgt hij te weinig lucht, het luchtfilter met is namelijk niet origineel.

06-07-2012
Alle brandstofleidingen met nieuwe koperen ringen en nieuwe afsluiter weer gemonteerd.

05-07-2012
Bij Spierings heb ik een nieuwe elekrische afsluiter voor tussen de brandstofleiding gevonden. Als ik het goed begrijp moet deze afsluiter voorkomen dat de dieselolie terug in de tank loopt als de motor niet draait.

04-07-2012

Kering van de aandrijfas van de brandstof pomp vervangen. De 'automatischer Spritzversteller' van nieuwe olie voorzien en ook de kering vervangen.

23-06-2012
Nieuwe keringen gekocht bij van Diepenbeek. Ze waren gelukkig op voorraad. Ook hadden ze koperen ringen voor de brandstofleidingen.

17-06-2012De brandstofpomp is nu helemaal van de motor af. De lekkende kering is ook uit het motorblok. Bij de aandrijving van de pomp is ook een kering gebruikt, voor de zekerheid vervang ik deze ook.

16-06-2012

Gisteren heb ik twee originele, nooit gebruikte stuurwielen binnen gekregen. Ik kon het niet laten om deze vandaag meteen even te monteren.


10-06-2012
De kering van de aandrijfas van de brandstofpomp lekt. Om deze te vervangen moet de hele brandstofpomp van het motorblok. Vandaag heb ik daar een begin mee gemaakt.

© 2019 Camiel Eltink - based on a design by webdesign-grafik.at, vienna