05-07-2013
Gisteren zag ik dat het reservoir voor het starten bij koud weer lekte. Om dit op te lossen heb ik een onderdeel vervangen. Ik hoop hiermee ook het probleem te verhelpen dat er lucht in de brandstofleiding komt na een paar dagen niet varen.
We hebben ook een testvaart gemaakt, de motor loopt mooi, weinig rook maar het maximale toerental is niet hoger geworden.

04-07-2013
Vandaag heb ik de verstuivers weer uit het motorblok gedraaid. En de nozzles vervangen door het juiste type: SE170-66-1, origieel van IFA. Daarna opnieuw alle verstuivers afgeperst op 180 bar. De motor loopt nu heel mooi met weinig rook, dat geeft weer hoop. Nog geen testvaart gemaakt.

23-05-2013
De motor rookt nog steeds meer dan voor de werkzaamheden aan de verstuivers. Ik weet nu zeker dat ik het verkeerde type nozzle heb gebruikt:

Goed: SE170-66-1
Fout: SE170-66-11

Ik ga nu het juiste type bestellen via e-bay.

06-05-2013
Alles weer gemonteerd, de motor startte meteen. Hij loopt mooi maar veel rook, alles moet nog schoon branden.

05-05-2013
Verstuivers schoongemaakt, afgeperst op 180 bar en 5 van de 6 nozzles vervangen. Ik twijfel of de nozzles wel van het juiste type zijn, 5 van de 6 hebben namelijk een andere vorm naald.  De druk was +/- 160 bar, ik heb ze afgeperst op 180.

03-05-2013
Compressie van de cilinders gemeten (cilinder 1 is achter):

1 - 19 bar
2 - 17 bar
3 - 18 bar
4 - 16 bar
5 - 16 bar
6 - 14 bar

02-05-2013
Verstuivers uit het motorblok gedraaid.
© 2019 Camiel Eltink - based on a design by webdesign-grafik.at, vienna