24-05-2021

Beide koelslangen die van de motorbehuizing naar het schot lopen heb ik vervangen. Een van de slangen was gaan lekken. Buiten kon ik de slangen helaas niet losschroeven deze zitten namelijk onder de luchtkasten van de motorruimte. Daarom heb ik binnen de opstaande rand van de schotdoorvoer afgeslepen. Later heb ik dit hersteld met een buisje en een extra moer aan de binnenkant, zie foto. Nu is het voortaan demontabel vanaf binnen. Bij Spierings hadden ze geschikte slangen liggen, dikker dan origineel.

Een koelbuis bij de motor had een kleine lekkage. Waarschijnlijk al heel lang maar het was niet te zien omdat de lek aan de achterkant zat. Ik begreep nooit waarom die slangklemmen eronder niet wilde afdichten. Het zit nu dicht met een stukje rubber en een slangklem, in de toekomst een keer mooier oplossen.

 

29-05-2021

De standkachel ging niet vanzelf uit na het uitschakelen van de kachel op het dashboard. De diesel in de brandstoftank staat hoger dan de sproeier in de kachel. Vandaar dat de diesel bleef lopen ook nadat de brandstofpomp was uitgeschakeld. Daarom heb ik een electrische klep tussen de brandstofslang gemonteerd. Ook heb ik de brandstofslang vervangen, er zaten haarscheurtjes in.

© 2019 Camiel Eltink - based on a design by webdesign-grafik.at, vienna